150 Years: Color ads hit the paper

Print
Font Size:
Default font size
Larger font size

Posted: Friday, January 10, 2020 4:54 pm

The earliest archives of the Union County Courier at the Elk Point-Jefferson Community Library begin in November of 1877, although the paper began in 1870. The Elk Point Leader debuted in 1890. The Leader bought out the Courier in 1913 and became the Leader-Courier. In 1947, the Leader-Courier purchased the Union County Herald.

Color started showing up in the Leader-Courier in 1995. A Jan. 26, 1995 four-column ad for Blue Cross of South Dakota presented the company’s new logo in a brilliant almost-Husky blue.

Results of a Union County referendum were featured on the March 23, 1995 front page. By only 18 votes out of 832 cast, voters rejected an action by the county which rezoned 13 acres near Riverland Estates from Ag to Planned Development District. A 36-unit condominium project along with garages, a pool and tennis court had been planned for the 13 acres. Opposition was strongest in North Sioux City and Big Sioux Township.

The back page of the June 22, 1995 paper carried a half-page ad announcing the Grand Opening of Bosse Oil Convenience Store and Countryside Restaurant in Jefferson, Exit 9 off I-29. The two-day affair included music, a 65¢ barbecue lunch and a dinner. The 65 signified the anniversary of Bosse Oil, which had been located on Main Street Jefferson since 1929.

Proceedings of the Elk Point Common Council published July 27, 1995 contained a Resolution of Necessity. The city intended to install curb and gutter and asphalt pave streets in the central part of town. Individual properties would be assessed the cost.

A front page photo and story Aug. 31, 1995 told of banners being hung in the Elk Point-Jefferson gymnasium. The school board purchased banners honoring state team qualifiers from the old Elk Point and Jefferson high schools. They were placed on the west wall of what is now the middle school gym, along with an EPJ Huskies banner.

The Federal Communications Commission was seeking input on new regulations for children’s television programming, according to a report in the Sept. 7, 1995 paper.

See full story in this week’s Leader-Courier.